Aankomst in Zuid Amerika

27 juni 2016 - Puembo, Ecuador

Wachten in MadridEen relatief relaxte vlucht waar we zoveel mogelijk wakker wilden blijven (dat lukt  niet  altijd). Of  we ooit nog met

Lucht boven Europa op weg naar Madrid

Iberia gaan vliegen? Dat denken we van niet. Wat zijn die Stewards onvriendelijk en ronduit onbeschoft! Veel beter het gevoel bij aankomst  in Mariscal Sucre International Airport  (Quito). Vriendelijke douaniers (met Guns & Roses aan vanaf hun eigen iPhone) en leuke taxichauffeur.

De geur is meteen anders en het is nog aangenaam warm.

Nog  even wat lokale (Riñones - niertjes - hebben we  maar afgeslagen, Chinchulines - een soort melige worstjes - vonden we matig en de Chorizo was anders dan in Europa maar heel lekker) en minder lokale hapjes (Capresse en Calamares) gegeten. De lokale mensen nog met velen druk in de weer om de televisie af te stemmen op de finale Argentinie -Chili, terwijl ik alleen maar een belangstellende vraag wilde stellen. Daar hadden ze meerdere antennes voor nodig en zelfs een extra tv! En dan naar bed (21h00 Ecuadoraanse  tijd - 04h00 Nederlandse tijd) na dan 24h00 op te zijn geweest. Heerlijk slapen.

Reinoud

1. Opa en Oma:
    27 juni 2016
    lieve mensen,
    Heel leuk zo'n start van het reisverhaal met foto's!
    we zijn erg benieuwd naar jullie volgende afleveringen in de komende 8 weken!!
    Heel veel plezier en ontspanning met grootse indrukken van de te bezoeken landen,steden,mensen,etc.
    Liefs xxxxx
  2. Ben:
    28 juni 2016
    Dat is natuurlijk een grove vergissing. Als ik in Nederland in een restaurant kom en er staan rinones op de kaart dan val ik meteen aan. Het probleem is dat je het weinig tegenkomt. In Frankrijk was het veel beshikbaar en dat was dan ook een van de hoogtepnten van het culinaire leven aldaar. Dus volgende keer: bestellen en eten die hap.