¿Donde estan los servicios?

27 juni 2016 - Puembo, Ecuador

Hebben we meer nodig dan gedachtHola gringos!

Deze eerste dag waren we niet zo veel van plan. Even acclimatiseren vanwege de hoogte (2400m) en het tijdverschil (7u). Ikzelf werd wakker (eerste keer om 2:00 'snachts en vervolgens om 5:30) met een soort bonkende hoofdpijn. Moeilijk om te bepalen of dat van Jetlag, hoogte of de 2 Club-biertjes kwam. Voor de zekerheid een hoogteziektepil genomen en dat leek te helpen. De kids waren volgens eigen zeggen al vanaf 1 uur 's nachts wakker en wilden om 6:30 dolgraag buiten gaan voetballen op het prachtige grasveld van Hosteria Rosa Blanca. Tuin van Hosteria Rosa Blanca

De naamgeefster en eigenaresse van het hotel sprak overigend geen woord Engels en haar personeel ook niet dus ons DuoLingoSpaans werd meteen de eerste dag flink getest. Dat viel nog niet mee om eerlijk te zijn. 'S middags een klein tripje gemaakt naar het nabijgelegen stadje Tumbaco. Met de lokale bus voor 25 dollarcent p.p. In de bus was volop entertainment want achtereenvolgens stapte er een bedelaar in met een vurig verhaal over iets wat we absoluut niet verstonden, vervolgens kregen we een reclamepraatje voor pepermuntjes en als laatste kregen we een concert van een enthousiaste niet-zo-zuiver-zingende zanger met gitaar. Busbezoeker nr 3: valszingende zanger met gitaar

In een hypermoderne Shoppingmall kochten we vervolgens een lokale telefoonkaart en lunchten we pannenkoeken met een lekker ijsje toe.......heel erg Ecuadoraans. Zelfs hier moest ons beste Spaans uit de kast en leerden we al doende hoe je moest vragen waar de toilet was, met Milou voorop: Donde estan los Servicios?

1. Dennis:
    Geweldig
    zo leer je snel spaans

El Bagno? helpt soms ook

geniet van het mooie avanotuur en ik leed graag jullie updates
  2. Else:
    29 juni 2016
    Dat hoogte en tijds verschil is vervelend, maar de foto's laten zien, dat jullie er snel overheen zijn! Sukses met het Spaans. Abrazos besos.
  3. Opa en Oma:
    29 juni 2016
    Na een lange zware reis begint nu het
    Echte genieten! Heel veel plezier !
    Van harte proficiat met jullie 14de
    trouwdag!( Grambois 29-06-2002)!!
    Liefs xxxxx
  4. Ben:
    29 juni 2016
    Kun je niet beter nu je daar toch bent die kinderen aan de pelote zetten in plaats van aan dat domme, duimkruiderige voetbal? Het past in het streven naar beheersing van de wereldbevolking en met drie van die wonderkinderen loop je geen risico en slaap je 's nachts goed zonder pillen.
  5. Manon:
    29 juni 2016
    Dat ziet er super uit. En mss gewoon managementhoofdpijntje?! Afkicken van de stress ? Van harte met jullie trouwdag, geen geringe prestatie hier op IJburg/Scheiburg... Big hug van jullie toenmalige getuige en GENIET!