Surfing Dude

20 juli 2016 - Montañita, Ecuador

Als de golf je voeten raakt, nog drie slagen en dan op je bord gaan staanHebben jullie ooit gesurft? Zo ja, ook als je 8,9 of 11 bent. Nou dat hebben wij wel gedaan en ik moet zeggen het was makkelijker dan ik dacht. We hadden twee guides die ons als eerste de techniek liet zien, en we moesten weten of we regular of goofy waren. Het grappige was dat we allemaal goofy waren. Reinoud ging niet mee. Hij is voorzichtig voor zijn rug maar Suzanne wel. De twee guides deden het eerst voor. Als de golf 10 meter van je af was dan ging je op je bord liggen en als ie 3 meter van je af was begon je te peddelen. Zodra de golf je raakt hij je evenwicht en sta je op. De golfen waren echt hoog. Ze noemde het ook het surf paradijs. Met stijl 2 - IvoSuzanne ging als eerst en het lukte haar meteen om te staan. Daarna niet meer zo vaak. Mij lukte het ook een paar keer. De ene guide was met Lars en mij bezig en de andere met Milou en Suzanne. Alleen was de guide van Suzanne en Milou helemaal met Milou bezig dus moest Suzanne het alleen doen. De volgende dag ging Suzanne niet mee. De guides zeiden dat we dit keer sneller moesten staan omdat als je langzaam staat is de golf al bijna voorbij. Toch was dat best lastig omdat als je te snel ging staan dan kon je je evenwicht niet houden. Omdat onze guide niet ons allebei tegelijk kon helpen ging Reinoud mee zwemmen om ons te helpen. Eindelijk klaar ging ik met Suzanne naar ons hotel. Lars, MilouMet stijl - Lars en Reinoud bleven nog even in de zee zwemmen. Ons hotel bleek helemaal onder de hangmaten te zitten dus daar konden we toch nog even in ontspannen.Gebruik de grote golf - Milou

Groetjes, Ivo..en staat snel op haar board

1. Suzanne:
    23 juli 2016
    Wat gaaf zeg Ivo, ga je nu in Nederland oom eens surfen?
    Enne je hebt wel een hele stoere moeder
  2. Else:
    23 juli 2016
    Ivo, ik ben het helemaal eens met Suzanne, je hebt een stoere moeder! Weet je, dat je aan de nederlandse kust ook kunt surfen. Alleen zal het water wel wat kouder zijn! Het was fijn jullie even te zien en wensen jullie heel veel nieuwe ervaringen in Peru. Liefs en groetjes!
  3. Bes:
    24 juli 2016
    Wauw stoer hoor. Jullie zijn echte surf dutes . En die hangmatten zullen na afloop wel heel lekker geweest zijn. Groetjes
  4. Ben:
    24 juli 2016
    Ivo, volgens mij kun jij beter verhalen schrijen dan surfen. En als je verhalen schrijft heb ik er ook nog iets aan, want ik kan ze dan lezen. Het liefste zou ik dat dan doen in eeh hangmat maar die heb ik niet. En in Bilthoven heb je geen water maar in Den haag wel. Dus daar kun je naar toe komen en als je dan al je verhalen meebrengt zijn wij allebei tevreden.
  5. Gijsbrecht:
    Dag Ivo,

Wist je dat er in Nederland ook een surfparadijs bestaat? Dat ligt bij ons voor de deur in Schevenigen!
  6. Hoepels:
    24 juli 2016
    Cool dat jullie op die planken bleven staan !
    Wij hebben dat ook wel eens geprobeerd maar bakten er niet veel van.
    Geef ons maar balletjes in het water, daar weten we weg mee.
    Heerlijk, hangmatten, dat klinkt heeeel aanlokkelijk.
  7. Andy:
    Ben trots op jullie
    1x geprobeerd op Bali
    Flink op mijn neus gevallen door een omrollende golf
    Maar niet meer gedaan
  8. R+SLIM:
    @Gijsbrecht
    oh leuk dan kom ik graag een keer langs.
    maar even voor de duidelijkheid, was dat windsurfen of golfsurfen.
    en bedankt voor iedereen voor de leuke reacties.
  9. Opa en Oma:
    25 juli 2016
    Hartstikke leuk verslag Ivo!!
    Nu kun je straks lekker in de buurt op de Loosdrechtse plassen gaan surfen!
    Mama en Casper hadden vroeger op vakantie in Frankrijk(Tigne)al eens surfles gehad, vandaar dat Mama het goed kon.Dus jullie 3 hebben het ook grandioos gedaan.
    Op naar het volgende leuke avontuur!!
    Liefs xxxxx
  10. Suus:
    27 juli 2016
    Opa en oma verwarren nu (golf)surfen met windsurfen wat overigens best begrijpelijk is.
    Windsurfen had ik idd eerder gedaan maar dit nog niet. En Ivo vond het dan misschien makkelijk..... maar ik zeker niet