Het verhaal van Quito

19 juli 2016 - Montañita, Ecuador

Toen we aankwamen na een lange reis gingen we meteen naar binnen, zochten onze bedden op en gingen even liggen. We zaten minstens anderhalf uur in de auto. Dat is niet heel lang. Maar dat vond ik wel. Het was er heeeeeeeeet en ook heeeeeeeeeel saaaaaaaaaaaaai. Maar toen we er bijna waren begon het heel hard te regenen. Ik telde de regendruppels die op het raam naar beneden dropen.

Fastfood momentjeDe volgende morgen gingen we met de bus door de stad. Dat duurde ongeveer 3 uur. Onderweg namen we een hotdog.

Horizonbepalend Mariabeeld met vleugelsAan het einde gingen we naar een soort beeld bovenop een berg. Hij was erg groot.

De regen komt op ons af........Toen we na het beeld weer in de bus stapten, zagen we dat het in de stad heeel hard regende. Alles was wazig. Het leek wel mist. We wouden zien of het onze kant op kwam. We deden dat door een gebouw uit te kiezen dat dicht bij ons was een paar minuten later stond het gebouw ook in de (regen)mist. Toen we iets meer naar beneden reden stortte de regen naar beneden. Toen we eindelijk beneden waren renden we naar het hotel. Ik had mijn zonnebril in mijn zak gedaan omdat ik dacht dat hij van mijn hoofd zou vallen. Maar tijdens het rennen sloeg ik mijn zonnebril uit mijn zak. Hij viel wel vijf meter vooruit en belande beneden in een steeg. Dus ik moest hem in de regen gaan halen. Toen ik in het steegje was zag ik hem liggen. De brilglazen waren eruit. Gelukkig kon ik ze er in zetten. Toen we weer binnen waren gingen we eten. Ze hadden een keuken waarbij je zelf het eten maken. Het was heerlijk. En zo was de eerste dag in Quito al een spannend avontuur.

Groetjes, Lars van Dommelen

1. Hoepels:
    Ha Lars
    Wat een mooi reisverhaal weer.
    Die donderwolk ziet er indrukwekkend uit en dat beeld is niet alleen heel groot maar ook wel een beetje raar.
    Wij wisten niet dat Quito zulke steile straten heeft.
    Wij hebben ook nog een stapeltje brillen liggen zonder glazen, we weten nu wie ze kan repareren !
    Veel groeten.
  2. Suzanne:
    Hoi Lars
    Wat een spannend verhaal.
    Het lijkt me wel een heel stoer gezicht, om de stad zo in de regen te zien.
    Jullie leren wel veel daar, spreken straks vast vloeiend Spaans en kunnen ook nog koken.
    Liefs Suzanne
  3. Ben:
    19 juli 2016
    Lars, ik zou naar de winkel gaan en mjn zonnebril ruilten tegen een winterjas want ik begrijp dat er nog meer regen kont. Bedankt voor het mooie verhaal. Als jullie thuis zijn kunnen julie wel solliciteren voor een baantje bij de krant, Goede journalisten kunnen ze alijd gebruiken.
  4. Opa en Oma:
    Hoi Lars,
    Hartstikke leuk reisverhaal heb je gemaakt!
    Je moet maar denken: Na regen komt zonneschijn! En zeker met een zonnebril zonder glazen is het altijd een heldere wereld!!
    Liefs xxxxx
  5. Else:
    Hi Lars,
    Wat maken jullie veel mee! Om van boven de stad te zien liggen, moet je soms een stuk rijden. Je zit dan wel lekker droog! Na zoveel restaurant eten,moet het fijn zijn zelf eens iets te koken. Knap hoor! Goed verhaal! Liefs, Else
  6. Gijsbrecht:
    20 juli 2016
    Dag Lars, had jij de avond tevoren vergeten om even te bidden? Je weet dat als de heer boos is hij de sluizen open zet en alleen dan regent het zo erg! En dat gebeurt niet als je de avond ervoor lief voor hem bent! Dus de volgende keer, voor het slapen gaan eerst netjes op je knieën en bidden voor goed weer! Veel plezier daar en dank voor alle mooie verhalen.