Twee mooie Lodges (of wel "ik vertrek.....")

30 juni 2016 - Puembo, Ecuador

Ondertussen zijn we weer terug op aarde na een prachtige reis naar de Galapagos. We zijn neergestreken in een Hostel in het oude Quito.

Maar voordat we het verhaal over de Galapagos kunnen doen wil ik jullie nog even vertellen over twee mooie Lodges die we aangedaan hebben voordat we naar de Galapagos gingen.

La Bicok Lodge - mooiOngeveer anderhalf uur met de bus vanuit Quito ligt het plaatsje Mindo (Noord-West van Quito) midden in de regenwouden. Daar mochten wij verblijven in "La Bicok Lodge". Sebastiaan is een Fransman, Breton, "self made architect", die zijn architectenbureau al weer enkele jaren geleden verkocht had. Hij is eerst met vrouw en kinderen 6 (!) jaar over de wereld gaan reizen. De kinderen ondertussen zelf onderwijs gevend op basis van een standaard curriculum en bijpassend materiaal dat in Frankrijk hiervoor beschikbaar is. Nu, weer ruim 2 jaar geleden is hij in Mindo neergestreken. Zijn vrouw en kinderen verblijven in Quito alwaar de kinderen naar de middelbare school gaan. Hijzelf heeft in anderhalf jaar een Lodge ontworpen en zelf La Bicok Lodgegebouwd. Investering 250K dollars. Een waar paradijsje tussen de bouwvallige (oerwoud)huisjes van de lokale bewoners. De lodge is nu 5 maanden open. Op verzoek verzorgt hij 's avonds het diner. En op z'n Frans delicieuse. Er moeten nog wel even wat meer gasten komen wil hij er wat aan verdienen.

Zaysant Ecolodge - HoofdgebouwIn Puembo had Suzanne via Booking "Zaysant Ecolodge" gevonden. Helaas maar voor één nachtje. Wat een warm en hartelijk ontvangst van Gerardo, Zayra en hun twee kinderen. Ook hier een onverwacht paradijs. Nog vele malen groter met enorme tuin, moestuin, paarde weide (met paard) en andere beesten. Gerardo (Argentijn en gewezen skileraar) en Zayra (Ecuadoraanse en psychologe) hadden beiden besloten terug naar Ecuador te gaan en daar zelf dit paradijs te bouwen. Prachtige lodges in de tuin (familie lodge, trouw lodge, etc...) in een zeer smaakvolle stijl en idem aankleding. "Ons huis is jullie huis" werd meerdere malen gezegd en dat werd meer dan waargemaakt. Inclusief een heerlijke zelfgemaakte maaltijd waar hun kinderen ook aan tafel schoven. Tot en met het voor ons om 4h00 opstaan om een eenvoudig ontbijt te regelen en ons naar de airport te rijden. Wij moesten zo nodig vroeg naar Galapagos.Zaysant Ecolodge - met Gerardo en Zayra

Bij het programma "Ik vertrek" heb ik altijd naïeve mensen in mijn hoofd die totaal niet weten waaraan zij beginnen. Nou, dit waren twee voorbeelden van mensen die verdomd goed wisten waaraan ze begonnen (althans, zo leek het) en ook echt iets prachtigs gecreëerd hebben.

Groetjes, Reinoud

PS: Nu eerst maar eens de foto's uitzoeken van Galapagos voordat dat verhaal geschreven kan worden......euh het zijn er meer dan 600(!)

1. Opa en Oma:
    Lieve allemaal,
    Wat een luxe lodges met bijzondere en lieve, gastvrije eigenaren!
    Ook heel fijn voor de kids!!
    Ben benieuwd naar de foto's van Galapagos.
    Wij gaan dadelijk , samen met Theo en Ens Hurks,in Kiel aanmonsteren bij ons cruiseschip Europa.
    We blijven elkaar op de hoogte houden van ons beider reisavonturen!
    Schip Ahoy.
    Liefs opa en oma xxxxx
  2. Ben:
    7 juli 2016
    Esta casa es la suya. Het is de mooiste begroeting die ik ooit tegengekomen ben. En het waren dan ook Latijns-Amerikanen, die jullie daarmede begroetten. Wij hoeven de 600 foto's niet allemaal te zien. Alleen de hele mooie.Ik neem aan dat er een is met Milou dansend op de rug van een heel grote schildpad,Lars zou de kalebas kunnen slaan en Ivo doet de Paradijsvogels na. Het is maar een idee van een stuurman aan wal, maar misschien zit het tafereeltje er nog in als jullie het al niet hebben.
  3. R+SLIM:
    7 juli 2016
    Zeg zeergewaardeerde Reisleider, wat teleurstellend dat wij u niet kunnen blijmaken met 600 foto's van de Galapagos. Blijkbaar hebben wij een 'basic' contract met u.

RSLIM

PS: Wij hebben vele vogels mogen aanschouwen op de Galapagos eilanden (zoals de blauwvoet[Janvan]Gent) maar paradijsvogels hebben wij helaas niet gezien
  4. Else:
    7 juli 2016
    Wat een plezier jullie zo te volgen! Als verplichte thuisblijvers genieten we toch met jullie mee en ik wil die 600 foto's best een zien! Jullie zullen ze best op een CD zetten? Wat doen jullie dat goed met het vinden van die bijzondere lodges.
  5. Gijsbrecht:
    11 juli 2016
    Dag dames en heren,

Mooie verhalen en prachtige foto's. 600 van Galapagos, maak er maar een film van, lijkt mij efficiënter. Maar hoe zit het met de magen? Alles goed gegaan of wordt er nog niet veel "chili" gegeten?

Wij volgen de reis met belangstelling, althans nu ik weet hoe ik er in mee kan kijken!

Veel groeten vanuit een nat en grijs Holland!
  6. Bes:
    12 juli 2016
    Wauw. Wat een fantastische belevenissen en mooie plekken doen jullie aan. Heerlijk om jullie reisverhalen te lezen. alsof je er een beetje bij bent. En wat de foto's betreft: never a dull photo! Have fun, liefs de nog even thuisblijvers.
  7. Bes:
    12 juli 2016
    Wauw wat een bijzondere plekken met bijzondere mensen. Mooi om te lezen en zo jullie reis mee te beleven. En wat de foto's betreft: never a dull photo!
  8. de Dammies op reis:
    12 juli 2016
    Supercool!! En leuk dat jullie alles zo opschrijven, zodat we mee kunnen genieten. Ik hoop (en denk) dat Lars, Ivo en Milou het leuk vinden! Veel plezier met alle avonturen die jullie nog gaan beleven!!
    Groetjes van merel
  9. Manon:
    12 juli 2016
    G-E-W-E-L-D-I-G!!! Once in a lifetime. Or let's hope twice or more... @ Reinoud: heb je nog wel tot mijn schaamte en schande een email gestuurd waar ik graag je mening over hoor. Hoop dat we even contact kunnen hebben? Hartelijke groet, Manon
  10. R+SLIM:
    12 juli 2016
    @Merel: Ja wij vinden het leuk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! L.I.M.
  11. R+SLIM:
    12 juli 2016
    @Gijsbrecht: Onze magen doen het vooralsnog goed. Met af en toe een home-made-hamburger er tussendoor komt dat helemaal goed. R+S.L.I.M.