De vlinderfarm

29 juni 2016 - Mindo, Ecuador

Gisteren gingen we iets heel cools doen.

We ginMariposario_03gen naar een vlinderfarm.

Toen wij er waren vertelde een mevrouw waarom ze vlinders kweken en hoe het hele proces zijn gang gaat van ei naar vlinder.

Toen gingen we naar binnen.

Het was echt cool om te zien.

Duizenden vlinders die er zaten.

Je mocht een beetje banaan op je vingertopje doen en dan kon je er eentje op je vinger laten zitten.

Er waren vlinders die als ze zaten en hun vleugels op elkaar hadden helemaal bruin waren en als ze dan hun vleugels open sloegen dan waren ze prachtig blauw.

Als je stil bleef staan kwamen ze van zelf op je zitten.

Bij somiggen  mensen gingen ze op de gekste plekken zitten .

Je kon er zelfs meerderen te gelijk op je vingers  nemen.Mariposario_07

Het zat er echt helemaal onder de vlinders.

Het was moeilijk omm ze kwijt te raken als ze op je zaten want ze wouden niet weg.

Dat was vooral lastig toen we weg gingen.

Maar uit eindelijk is het ons gelukt buiten te komen zonder een vlinder mee te nemen.

nog even de vissen voeren en we konden weer naar huis.

dat was me het middagje wel. Ivo

Mariposario_04

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Suzanne:
    Hoi Ivo,
    Kriebelen die vlinders niet als ze op je zitten?
    Volgens mij heb je stof genoeg voor een spreekbeurt volgend jaar.
    X Suzanne
  2. Ben:
    1 juli 2016
    Ivo, ik vind dit echt cool. Vlinders op je vingers. Ik heb soms vlinders in mijn buik maar die zie je dan niet. Ik voel ze wel, maar jij voelde ze en je zag ze. Altijd mooier. Was Prikkebeen er ook? Of komt die niet naar Ecuador? Als je hem ziet doe hem dan de groeten. Ik wacht op je volgende vehaal, maar als je naar de krokodillenfarm gaat dan moet je die beesten natuurlijk niet op je vinger laten zitten. Geef die maar liever aan je vader, die maakt er wel gehakt van.
  3. Opa en Oma:
    Hoi Ivo,
    Jullie maken wel erg leuke,interessante en leerzame dingen mee!!
    Ben nu al benieuwd naar jullie volgende avontuur daar.
    Liefs xxxxx
  4. Hoepels:
    3 juli 2016
    Wow! Wat een coole dingen doen jullie.
    We zijn benieuwd naar jullie belevenissen op de Galapos eilanden.