Het woestijn avontuur (Mad Max)

28 juli 2016 - Ica, Peru

Mad Max: De Nederlandse en Peruaanse familie klaar voor vertrekNa een gekke nacht op een bank slapen, (Ivo tenminste) gingen we naar de woestijn. In het hotel hadden we een paar mensen ontmoet die met ons mee gingen. Waaronder een vader een moeder en een zoon die uit Peru kwamen. We reden daar met een taxi naartoe. Tenminste dat dachten we. We stopten bij een soort hotel.

Mad Max: De auo's zien er bewust woest uitToen moesten we even wachten en gingen we met een soort buggy waarvan we de motor gewoon konden zien naar de woestijn. Toen we er waren (bij het begin van de woestijn) reden we de woestijn duinen op. De rit was best angstig. Er waren overal hobbels en stijlen stukjes. Bij een stukje was het zo stijl dat we de baron 1898 in de Efteling niks zouden vinden vergeleken met dit (we laten er een filmpje van zien). We stopten eventjes om een foto te maken van de mooie duinen, en reden toen weer verder. Toen we er eindelijk waren koos onze begeleider de borden voor ons uit. Want we gingen sandboarden. Dat hadden we trouwens nog niet verteld. Mad Max: Even bekomen van de woeste ritWe mochten drie hellingen doen. De eerste was best stijl. De tweede was ook stijl maar erg kort. Daarom gingen we allemaal te gelijk. De derde was ook leuk. Nadat we beneden waren, klommen Ivo en Lars nog even omhoog en rolden van de berg af. Toen stapten we in de buggy die ondertussen ook naar beneden was gereden. De terugweg was minder eng. Bijna alle stijlen stukjes hadden we al gehad. Heel wat hoge heuveltjes later kwamen we bij een oase. nog even wat eten en dan naar huis. Dat was het einde van het woestijn avontuur.

Groetjes, Ivo,Milou en Lars

1. Suzanne:
    28 juli 2016
    Dat is weer eens wat anders dan snowboarden of sleeën. Het lijkt me Super stoer, al weet ik niet of ik op die afdaling als die van de Baron zit te wachten. Het was vast een hele gezellige dag. En bizar, denk ik, om alleen maar zand om je heen te zien.
    Op naar jullie volgende avontuur. X
  2. Else:
    28 juli 2016
    Wat een avontuur. De Baron was al niets voor mij en ben blij dat ik er over nu alleen maar over hoef te lezen! Jullie zijn echt een jaar ouder en durven die enge dingen wel. Petje af hoor! Soy su admirador!
  3. Ben:
    29 juli 2016
    Mooi,mooi,mooi, maar hoe hebben jullie al dat zand uit je schoenen en uit je haren gekregen? Flink geborsteld? Ik ben blij dat ik thuis op het balkonnetje in de zon gezeten heb zonder polonaise aan mijn lijf.
  4. Gijsbrecht:
    29 juli 2016
    Nou, dan nu op naar de zoutpannen in Bolivia om te gaan buggyzeilen, dat lijkt zo ongeveer het enige dat nog niet is geprobeerd zo langamerhand! Leuk en spannend hoor.
  5. Karin:
    29 juli 2016
    Hi allemaal, leek die woestijn een beetje op de woestijn in Oman? en dat surfen, leek dat een beetje op het sleeën wat jullie toen gedaan hebben?
  6. R+SLIM:
    29 juli 2016
    @Karin: het zand leek wel heel erg op dat van Oman ja. De oase was hier iets uitgebreider en de heuvels waren hier iets gevarieerder. Maar gelukkig heb ik die Mad Max auto's in Oman (nog) niet gezien. Als je er over nadenkt is het een belachelijk tijdverdrijf..... Aan Oman koesteren wij overigens hele goede herinneringen. Maar dat weet jij. gr. Reinoud
  7. Opa en Oma:
    30 juli 2016
    Jullie maken wat mee jongelui!!
    Het lijkt wel op de Dakar race door de woestijn!!
    Genieten maar!
    Liefs xxxxx
  8. Hoepels:
    1 augustus 2016
    Dapper hoor !
    Zo steil als de Baron, brrrr, ik was heel snel uitgestapt en zigzaggend op mijn billen van de duinen gegleden. Omhoog stap ik graag weer in, dat wel.